Corredor Vermicelle
Data: 2020-01-01
Autoria: piriSPORT
Historia

El popular corredor Vermicelle és un estètic i elegant corredor de neu, situat a la part dreta de la cara nord del magnífic circ de Cambra d'Ase, al Pirineu francès. És la canal més freqüentada de tot el circ, segurament perquè és una de les vies més fàcils i assequibles que hi ha i, per tant, es troba a l'abast de més muntanyencs. La poca dificultat del corredor contrasta amb la impressió que fa observar des de lluny la seva enorme verticalitat. Aquest camí estret, entre grans parets, ens deixa ben a prop del cim occidental de Cambra d'Ase, des d'on gaudim d'unes vistes esplèndides de gran part de la Cerdanya. La canal també s'utilitza com a via de baixada des d'algunes de les vies de la part dreta del circ i, fins i tot, hi ha qui la baixa esquiant.

Com arribar

Si venim de Puigcerdà hem de creuar la frontera amb França i seguir per la carretera N-116 en direcció a Montlluís. Un cop passat el coll de la Perxa, agafem el trencall a la dreta cap al poble de La Cabanasse, i passem per Sant Pere dels Forcats. Hem d'arribar fins a l'aparcament de l'estació d'esquí de Cambra d'Ase (sector Sant Pere dels Forcats), on podrem aparcar el cotxe

Aproximació

Heu d'arribar al mig de l'estació, a l'Espace Cambre d'Ase (1950m), totes les pistes hi van a parar, si en trobeu alguna de tancada millor per aquesta. Podeu consultar el plànol de pistes de l'estació. A partir d'aquest punt mig, el circ ja és ben visible. Anirem en direcció sud/sud-est aprofitant alguna pista o per la vora del telesquí del pla, fins al peu del circ. A l'últim tram segons la qualitat de la neu, agraireu haver dut raquetes o esquís de muntanya, ja que es passa per sobre de grans rocs on ens podem enfonsar bastant.

Recorregut

És el que queda més a la dreta del circ de Cambra d'Ase, quan estem al mig del circ queda un xic tapat però l'entrada es veu bé. Hi entrareu i de seguida veureu com s’estreny, el pendent és molt uniforme, 40-45°. A la part de dalt, la canal es ramifica, i tindreu dues possibilitats per arribar a la carena, la de l'esquerra és l’habitual, on pot haver-hi algun tram a 50-55°, la de la dreta és més vertical i segons les condicions pot arribar a tenir un pendent final de 65° amb cornisa.

Tornada

Teniu dues possibilitats: 1 Des del punt on haureu arribat a la carena podeu anar cap a l'esquerra flanquejant la cresta, fins que trobeu una canal molt ampla i amb pendents de 40° de màxim, que us portarà a l'entrada del circ en un moment (la baixen esquiant i tot). Si trieu aquesta possibilitat, abans de baixar aquesta canal, val la pena d’arribar al punt culminant de la zona, el pic de Cambra d'Ase (2750m). 2 L'altra possibilitat és que des de la sortida del corredor aneu cap a la dreta, coroneu el Cambra d'Ase Oest o Occidental (2711m) -que té una visió espectacular de tota la Cerdanya, probablement un dels millors miradors d’aquesta comarca-, i baixeu per l’ampla carena que hi ha cap al nord-oest fins que enllaceu amb les pistes d'esquí. A partir d'aquí, per alguna pista, heu d’arribar a l'Espace Cambre d'Ase (sempre en tendència cap a la dreta, sinó podríeu anar a parar a Eyne 2600).

Material

Piolet, grampons i casc. No és necessari, però podem portar també algun cordino i algun ancoratge de neu o roca; recomanables, sobretot si algun membre del grup no té massa experiència.

Mapa

Foto Corredor Vermicelle

Croquis Corredor Vermicelle

També et pot interessar
  • Rutes a l'aire lliure per a excursions de senderisme a la muntanya, itineraris de tours en bici, voltes en MTB i fins a 70 tipus d'activitats. Sense dubte, la millor web on poder descarregar tracks GPS.
  • Mapes de muntanya de Catalunya (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya).
  • Mapes de muntanya de la Península ibèrica (Instituto Geográfico Nacional).
  • Mapes de muntanya dels Alps Suïssos.