INICI >> Muntanyes >> Pirineus >> Monturull o Torre dels Soldats
  • Serralada: Pirineu Català Oriental
  • Via: Refugi Les Pollineres
  • Variant:

Si la pista està tancada a causa de la neu (estació d’esquí de fons) o es tenen ganes d’allargar la excursió i visitar els bonics boscs de Arànser, es pot seguir el camí que s’inicia una mica abans del Fornell, just pasada la última curva de la carretera. Un indicador senyala el camí que va per dins eel bosc i que, de forma directa, dcondueix al refugi de Estanys de la Pera. La ruta, ben senyalitzada, atrevesa el bosc, recorrent per el costat sur el lomo que s’orienta cap al O-NO. Més endavant gira cap al NO per creuar una zona molt lplana i entrar en la cuenca del riu Molí. El torrent queda a la dreta i, sense apenes guanyar altura, ens hem de dirigir cap al N. No s’abandona el torrent i s’ha de continuar per el seu marge dret fins el refugi de Les Pollineres (460 m de desnivell i de 2 a 3 hores fins el refugi).

• Tipus: Raquetes
  • Neu Continua tova
  • Dificultat: Fàcil [F]
  • Data: 2009-03-22
  • Usuari: piriSPORT

Forma part dels Cent Cims de la FEEC!

Autor: piriSPORT

Historia

Com arribar

Aparcament refugi de Les Pollineres (2.135 m.)

Ascens:

Des del refugi de Les Pollineres un camí ascendeix paral.lel al torrent (noroeste) i porta directament al refugi en 30 min. Es continua sense dificultat en dirección NO donant un lleuger rodeix de dreta a Esquerra, fins el coll o port de Perafita. S’ha de doblar a la Esquerra i , er un ampli lomo, se alcanza la cima del Perafita (2.752 m). Es descendeix cap al SO per el següent coll i es continua per l’aresta, cada vegada amb més pendent, que porta directament al pic de Monturull.

Descens:

S’ha de perdre un centerar de metres per la fácil aresta SE. En el coll es descendeix cap a l’esquerra, per terreny pendent i que segons la estació pot tenir neu geleada, fins trovar els estanys de la pera.