INICI >> Muntanyes >> Pirineus >> Puigmal
  • Dificultat: Fàcil [F]
  • Data: 1981-03-10
  • Usuari: piriSPORT

Forma part dels Cent Cims de la FEEC!

Forma part dels Cent Cims de la ICGC!

Historia

Forma part del Pirineu Oriental situada entre la comuna d'Er, a l'Alta Cerdanya, i el municipi de Queralbs, al Ripollès. És la segona muntanya més alta, després del Carlit, del Pirineu Oriental. S'alça com el més alt i occidental dels cims que configuren l'anomenada Gran Olla, que rodeja la Vall de Núria. És un pic ample i arrodonit, i la seva ascensió és senzilla si les condicions climàtiques no són molt adverses. Al seu cim hi ha una creu de ferro forjat i una placa amb versos de Mossèn Cinto Verdaguer.

Com arribar

Anem en direcció a Ripoll per la C-17 i cap a Ribes de Freser per la N-152. A Ribes de Freser, cal continuar en direcció Queralbs per la GIV-5217. Un cop a Queralbs, travessem les vies del cremallera i girem pel primer carrer a mà dreta on ja podem veure un rètol indicatiu que ens marca el camí cap a Fontalba en 11,5 quilòmetres. L’asfalt dura molt poca estona i es converteix en una pista que generalment està en bon estat i que es pot pujar amb un turisme.

Ascens:

ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens ascens

Descens:

Per baixar tenim dues opcions. Una és baixar direcció al Santuari de Núria i d’aquí agafar el camí que va cap a Fontalba. I l'altra opció és baixar pel mateix camí pel qual hem pujat.

Material

Roba d'abric a l'estiu i grampons i piolet a l'hivern.

Mapa

Panoràmica

Fotos

Registra't abans
  • New customer 12:05
    Lorem Ipsum is simply dummy text.
  • Server Warning 12:05
Carregant
//Li posa el Show, Search i Showing...